The Good Life

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The Good Life

Beitrag von Hirschi » So 13. Aug 2017, 10:59

Hidetaka Suehiro aka SWERY65 (Deadly Premonition, D4: Dark Dreams Don't Die) gründete im Januar dieses Jahres sein neues Studio White Owls und versprach bereits, dass an einem neuen, wieder sehr speziellen Spiel fleißig gearbeitet werde.

Website: https://www.whiteowls.co.jp/

Auf der PAX West (01. bis 04. September) wird Swery sein neues Game vorstellen.
Coffee Time With Swery65 (Saturday 9/2 4:30PM - 5:30PM)

How I design games, what I get inspiration from, why I became a monk…
And at the end, I'll announce my first new game in 3 years, the first since D4: Dark Dreams Don't Die!

I will have a cup of coffee at the talk, so please bring your cup of coffee as well. When you first come up to ask me a question, I'll ask you about what kind of coffee you like. I don't care who you are, if you don't love coffee like I love coffee, I'll ask you to leave. (Pending policy approval from PAX management).
--> http://west.paxsite.com/schedule/panel/ ... th-swery65

(Thread wird verschoben, sobald mehr bekannt ist)
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Mi 16. Aug 2017, 08:09

Es ist zwar noch nicht der 02. September, doch gibt es jetzt schon ein paar Infos und einen Titel: Das neue Swery-Game wird The Good Life heißen und ein "daily life RPG" sein.

Es spielt in der selbsternannten "glücklichsten Stadt der Welt", Rainy Woods in England (kleine Info am Rande: die Stadt Greenvale aus dem Game Deadly Premonition sollte erst so heißen, genauso wie das ganze Spiel). Fotografin Naomi (Watts? ;)) aus New York steckt hier fest und findet heraus, dass das Städtchen ein merkwürdiges Geheimnis trägt. So verwandeln sich nachts alle Bewohner in Katzen, doch am nächsten Morgen kann sich keiner mehr daran erinnern - sie scheinen sogar überglücklich zu sein.
Naomi möchte herausfinden, was es damit auf sich hat. Auch sie verwandelt sich bei Sonnenuntergang in eine Katze und kann so weitere Hinweise finden, die sie in Menschengestalt niemals erreichen würde.

Die Crowdfunding-Kampagne wird am 03. September losgehen: https://www.fig.co/campaigns/the-good-life

Eine Nachricht von Swery gibt es auch:
“Hello everyone. I’m SWERY, the director of The Good Life.

Last November, I created my new studio, White Owls, and this is our first official announcement. From the bottom of my heart, I feel so proud to be announcing this game with Fig, a next-generation publisher.

This game will inherit the spirit of Deadly Premonition, my most representative work, but it will also feature a brand new style of gameplay. It’s a mystery game based on the framework of a ‘daily life RPG.’ I’m positive that the happiest town in the world and the most bizarre townspeople in the world will capture your heart and pull you deep into their world. Please support The Good Life and help us bring this game to life.

I’m sure this game will make a lot of people happy!”
Quelle + Teaser-Bild: http://www.dualshockers.com/hidetaka-sw ... good-life/

Lol wtf :lol:
Da es Swery ist, wird es wieder schön weird. Freu mich schon auf Gameplay :)
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Mi 23. Aug 2017, 07:59

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Re: The Good Life

Beitrag von Realmatze » Mi 23. Aug 2017, 18:10

Irgendwie ist Clair de Lune bei Horrorspielen momentan angesagt^^
Erst Evil Within und jetzt hier..
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Mo 4. Sep 2017, 20:49



Waah... wie sieht das denn aus? :(
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Re: The Good Life

Beitrag von Realmatze » Mo 4. Sep 2017, 23:13

Na er verspricht ja dass es nicht so aussehen wird..
Aber mir schwant übles. Und irgendwie wirkt das wie Prof Layton auf mich..
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Sa 30. Sep 2017, 09:50

Swerys The Good Life wird in zwei Editionen erscheinen: Cat oder Dog Edition. Wie der Titel schon vermuten lässt, wird man sich in einer Edition wie bereits bekannt in eine Katze verwandeln und in der anderen in einen Hund.

Als Katze kann sich Naomi durch enge Passagen quetschen und klettern. Als Hund ist sie in der Lage, Duftmarken zu folgen, zu markieren und Löcher zu buddeln. Dadurch bieten sich verschiedene Interaktionsmöglichkeiten, außerdem sollen beide Editionen im Mehrspieler-Modus miteinander kompatibel sein.

Quelle: http://www.4players.de/4players.php/spi ... ndigt.html

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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Sa 14. Okt 2017, 09:29

Die Fig-Kampagne scheiterte kläglich, Swery will es nochmal auf Kickstarter probieren.
--> http://gematsu.com/2017/10/good-life-fi ... d-end-2017
To all my beloved supporters, investors, and future supports.

On September 3, I announced The Good Life at PAX, then started a crowdfunding campaign together with Fig. It was the first time I’ve ever done such a thing.

But unfortunately, our 40-day battle ended in failure.

Looking back, there are a lot of things that could have been better about this campaign.

The first thing that comes to mind is the fact that the game’s title and concept design art were leaked two weeks prior to the campaign announcement. Due to the leak, a lot of people ended up thinking that The Good Life was going to be a compact game with 2D graphics.

After spending a lot of time trying to hide the info that was leaked, we failed to provide you all with accurate data about the game in the early stages of the campaign, and so people became very unclear as to just what kind of a game The Good Life really is.

A lot of people probably lost interest in the game at this stage, and I deeply regret that.

I also think the concept trailer that I put together only made everyone even more confused. Most of the response to the trailer were positive, but I think that people who actually watched the trailer started imagining all sorts of different things, so we ended up only getting further and further away from The Good Life‘s actual content.

I also regret not announcing G-rounding’s involvement in the project from an earlier stage. I should have pushed that message much harder.

Yukio Futatsugi’s (creator of Panzer Dragon) company is going to produce Swery’s (creator of Deadly Premonition) new game. This is a fact. Not only that, but Noboru Horita, art director for Rez, and Machi Koro (City Dice) will also be working on the project as some of our trusted staff members.

Not PRing this powerful tag team more than we did was a huge mistake.

I also feel like we confused a lot of our supporters with the bundles and extras.

“What happens in the game if I buy a sheep?”

“What are shop cards?”

“I can’t buy any physical copies?”

“Why are there two versions, one for a dog and one for a cat?”

I think all my supporters must have needed a lot of courage to choose the “Purchase an Extra Sheep” option, without fully understanding how the game worked.

I’m deeply grateful to everyone who pledged and invested.

We may not have been able to hit our goal this time, but please, don’t worry. All of your passion has touched the hearts of every member of our development team. Your support has become the fuel we’ll use to carry on.

SO! WHAT’S NEXT?!?!

Well, we learned a lot of things from running this campaign, and we believe that the only way to truly fail is to give up. We refuse to give up in bringing you The Good Life.

What we plan to do is relaunch the campaign as a Kickstarter, and launch before the end of the year. We will use all of the information that we learned from this campaign and make the Kickstarter one that we believe can succeed. This will include a clearer trailer and information on both versions from the start, a lower goal (due to some great partners that will be joining production, that we’re excited to announce), physical editions of the game with our pals at Limited Run, and a big, proper PR push at launch.

Please look forward to it, and wait just a little bit longer! Although we’re disappointed we couldn’t hit our goal, we believe that the interest and support that we’ve gotten from you all is real and genuine, and that you want this game to exist, and we won’t stop fighting, and improving, until we can get this game in your hands.

And once again… thank you all so much.

I love you all!!

Swery
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Mi 28. Mär 2018, 17:18

Und hier ist die Kickstarter-Kampagne:

https://www.kickstarter.com/projects/47 ... -good-life

Diesmal ist nur noch rund ein Drittel des damaligen Ziels angepeilt, von dem momentan auch schon ca. 124.000 € erreicht wurden. Auch wird es nicht mehr zwei Editionen (Hund und Katz) geben.
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Mo 2. Apr 2018, 11:24

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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Sa 14. Apr 2018, 08:03

Viel Gameplay:

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Re: The Good Life

Beitrag von Realmatze » Sa 14. Apr 2018, 12:00

Ich find den Stil total cool aber ich glaube der wird Schuld daran sein, dass das an vielen vorbeigehen wird
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Sa 28. Apr 2018, 08:37

Weil die Kickstarter-Kampagne so schleppend vorangeht, veröffentlicht man jetzt eine Prototyp-Demo:

https://www.kickstarter.com/projects/47 ... ts/2170502
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Re: The Good Life

Beitrag von Hirschi » Do 3. Mai 2018, 08:18

Kurz vor Schluss gab es die rettende Finanzspritze, The Good Life ist erfolgreich finanziert! Wer trotzdem noch unterstützen möchte, hat aktuell noch ca. 41 Stunden Zeit.

https://www.kickstarter.com/projects/47 ... ref=9p5bm5

Von Limited Run Games wird es eine Box-Version geben, diese wird enthalten:
- Kickstarter Exclusive Box (Embossed, with a completely unique design)
- Physical Game Disc (your choice of a PS4 or a PC version; PC version comes with a Steam key)
- Post Card (Scenery of Rainy Woods)
- Post Card (Letter from Team With SWERY's & Mr. Futatsugi's Signatures)
- Rainy Woods Tourist Guide Leaflet (A4 size, tri-fold)
- Artbook (A bit smaller than A5)
- Trading Cards (Characters / Dogs / Cats)
- Soundtrack CD
Ab dem "Awesome Life Tier" (ca. 99€) erhält man diese.

Wow, das hätte ich ehrlich gesagt nicht mehr gedacht. Freut mich :)
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